Úvod

Kontakty

Štúdium

Možnosti

Hodnoty a vízia

Oznamy

Projekty

Úspechy

Vyhľadávanie

 


                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                       Názov projektu:  " Nové kompetencie učiteľa v odevníctve  v kontexte otvorenej Európy"

Ciele projektu sú:

1. zvýšiť odborné kompetencie učiteľov z hľadiska orientácie vzdelávacích
    programov v odevníctve na marketing

2. zvýšiť odborné kompetencie učiteľov vo využívaní informačných a
    komunikačných technológií v odevníctve

Našimi zahraničnými partnermi  :

      ROC van Twente - Fashion,Management & Textiles, Enschede, Holandsko
Vilniaus siuveju ir automechaniku mokykla, Vilnius, Litva

-  sú to odborné vzdelávacie inštitúcie, ktoré majú podobnú stratégiu  a účasťou na projekte získajú možnosť výmeny 
    skúseností, porovnania a následnej inovácie vzdelávacieho procesu, vlastných foriem, metód a postupov.

Podrobný program:

1. etapa   / výmena v Holandsku/   
                             

termín 

ciele a činnosti

obsah

1. deň

zoznámiť sa s partnermi, upresniť harmonogram výmeny

 - pracovný plán

prezentovať  vlastný pracovný -vyučovací materiál

- činnosti a metodológia integrácie predmetov

2. deň

návšteva odevných firiem

- miera  využívania IKT a marketingových stratégií v odbore a prepojenosť praxe so školou

3.deň

spolupracovať, odborné poradenstvo kritického priateľa

 

zistiť rozsah použitia IKT vo vyučovacom procese

- použitie IKT v odbornom vzdelávaní

  4.deň

zistiť  integrovanosť odborných predmetov, pedagogické pozorovanie

- miera  aplikácie marketingu do odevných predmetov

korekcie materiálov po poradenstve a pedagogickom pozorovaní

- odstránenie zistených nedostatkov

  5. deň

konzultovať  upravený pracovný materiál po korekciach

- doplnenie nových  poznatkov

návšteva  odbornej inštitúcie

-  prepojenosť  inštitúcia -  prax -  škola

počas výmeny

 

vytvoriť  fotodokumentáciu z výmeny

 - vyučovací proces

2. etapa  / výmena v Litve/     

  1. deň

zoznámiť sa s partnermi, upresniť harmonogram výmeny

-pracovný plán

spoznať školu

-organizácia školy, riadenie, vybavenie školy, IKT,    vyučovanie odborných predmetov

pedagogické pozorovanie vyučovania

- formy a metódy vyučovania odborných predmetov         - miera využitia IKT a marketingu v odbornom                 vzdelávaní

  2. deň

návšteva odevných firiem

- miera  využívania IKT a marketingových stratégií v odbore a prepojenosť praxe so školou

prezentovať vlastné  skúsenosti a materiály oboch partnerov

-  výsledky analýz vypracovaných na škole a v praxi   
- skúsenosti s integráciou odborných predmetov v našej škole
- skúsenosti  partnera

  3. deň

pedagogické pozorovanie vyučovania a následný rozbor

- miera využitia IKT a marketingu v odbornom                 vzdelávaní

vzájomne porovnať vopred zaslané ukážky materiálov

- hľadanie podobností a rozdielov výstupov v doteraz používaných materiáloch oboch partnerov

  4.deň

vytvoriť návrhy  pracovných  materiálov pre jeden ročník

- popis činností a metodológie integrácie predmetov, využitie poznatkov z predchádzajúcich porovnaní

vytvoriť návrhy  pracovných  materiálov pre jeden ročník

- popis činností a metodológie integrácie predmetov

  5. deň

dohodnúť ďalšie kroky spolupráce 

- spôsob komunikácie medzi partnermi

návšteva odbornej inštitúcie

-  prepojenosť  inštitúcia -  prax -  škola

počas výmeny

vytvoriť videonahrávku a fotodokumentáciu z výmeny

- škola - vyučovací proces , firma, odborná inštitúcia,       

       

Realizácia 1.etapy projektu:

Termín:            28.09.2005 - 5.10.2005
Miesto:   ROC van Twente - Fashion,Management & Textiles, Enschede, Holandsko
Účastníci:
PaedDr. Miroslav Kubičár
Ing. Janka Šimáčková
Ing. Lenka Jancíková
RNDr. Katarína Paliesková
Daniela Gajdošová

Výstupy:

      -         výmena skúsenosti vo vyučovaní odborných predmetov - projektové vyučovanie s veľkým rozsahom integrácie 
          odborných predmetov
-         výmena skúsenosti v oblasti marketingu
-         výmena skúsenosti v oblasti IKT
-         porovnanie používaných pracovných materiálov, postupov a vyučovacích metód vo vyučovacom procese oboch 
          škôl
-         skúsenosti z tvorby kurikula  profesiakompetencieprojektyúlohy
-         prepojenosť školy s praxou
Pridanou hodnotou pre účastníkov projektu je chápanie vyučovacieho procesu v kontexte s požiadavkami trhu 
práce a v súlade s modernou pedagogikou.
Nóvum vo vyučovacom procese je nazeranie na tvorbu odevného výrobku z pohľadu marketingového pracovníka, 
a nie z pohľadu výrobcu.
Ďalšou pridanou hodnotou pre učiteľov sú získané skúsenosti  s vyučovacím procesom v zahraničí, ktoré môžu aplikovať
 v našej škole.

Fotodokumentácia:

Úvod

Kontakty

Štúdium

Možnosti

Hodnoty a vízia

Oznamy

Projekty

Úspechy

Vyhľadávanie